Trainingsaanbod


Meer referenties

training stijlen van leidinggeven

Opdrachtgever: BrainWash Kapper
Projectleider: Jolien Slavenburg
Wie: High Potentials en Salonleiding bij BrainWash Kappers
Wat: Trainingen op het gebied van praktisch leiderschap en klantgericht werken
Waar: Den Bosch

Over BrainWash kappers

BrainWash kappers is een snel groeiende oranje kappersketen met 158 vestigingen door heel Nederland. Zij onderscheiden zich in de markt door ruimere openingstijden, scherpe prijzen en één tarief voor mannen, vrouwen en kinderen.

BrainWash kappers heeft een eigen BrainWash Academy waarin (aankomende) salonleiding, areamanagers en regiomanagers intern worden opgeleid om hun commerciële vaardigheden en leidinggevende capaciteiten verder te ontwikkelen.

De samenwerking met Trainingproducties

Voor het ontwikkelen en uitvoeren van diverse trainingen zocht BrainWash kappers de samenwerking op met Trainingproducties. Ze zochten een partij die praktijkgericht kon trainen met veel aandacht voor de talenten van de specifieke doelgroep. Daarbij was het van belang de medewerkers bewust te maken van hun drijfveren en potentieel. Zo kon de nieuwe visie op klantgericht handelen vorm krijgen in de opleiding van de BrainWash Academy.

Trainingproducties stelde voor te werken met het DISC persoonlijkheidsprofiel. Door iedere medewerker een persoonlijk profiel te laten maken en deze in speed coachingsessies te bespreken, kreeg de medewerker veel inzicht in eigen drijfveren en talenten.

Vervolgens leerden ze in de training de verschillen in drijfveren van mensen kennen. Vanuit het inzicht dat mensen vanuit verschillende drijfveren verschillende behoeften en belangen hebben, gingen ze concreet oefenen met het effectief omgaan met klanten (en hun wensen en klachten) en het aansturen van hun medewerkers. Hierdoor konden zij door effectief beïnvloeden hun succes in communicatie vergroten.

Opdrachtgever Mieke van der Riet

“Ik heb eerder samengewerkt met Bastiaan van Meeteren toen ik nog bij Proctor&Gamble werkte, deze training was een jaar of 8 geleden. Hier heb ik een intensieve communicatietraining gevolgd, ook aan de hand van het DISC persoonlijkheidsprofiel. Deze training van Trainingproducties vond ik echt gaaf en is mij altijd bijgebleven en ik heb heel veel uit deze training gebruikt in mijn dagelijkse werk.

Bij BrainWash kappers werk ik als vaktrainer en voor de Brainwash Academie dacht ik: wat zou ik graag weer eens willen samenwerken met Bastiaan!
Trainingproducties levert maatwerk op vernieuwende wijze en de flexibiliteit is mij ook erg goed bevallen. Ik heb wederom heel fijn samengewerkt met Bastiaan maar ook zeker met Jimmy, Ingrid en Jolien. Deze professionals trainen op heel individualistische wijze en laten de deelnemers in hun waarde. Ze zijn communicatief heel sterk en laten de sterke punten van mensen naar boven komen.

De samenwerking ging als vanzelf, alsof we al jaren samen trainden. Samen stonden we sterk en dat was een prettig en rijk gevoel.
De collega’s, overwegend jonge dames, waren razend enthousiast over de training, zij kregen tools waar ze echt iets mee konden en die ze direct kunnen gebruiken in de praktijk.  Ook zij hebben veel geleerd van deze interactieve ‘doe-trainingen’; geen saaie stof maar veel rollenspellen waarmee ze  echt aan het denken werden gezet en waar ze actief aan meededen. Alhoewel zo’n rollenspel in het begin soms eng was, bleek ‘het doen’ een hele overwinning te zijn.

De deelneemsters zijn door de trainingen en het DISC persoonlijkheidsprofiel op een andere manier naar elkaar gaan kijken, ze kunnen het gedrag van anderen nu beter herkennen. Dit geldt zowel voor klanten als voor collega’s.”

Projectleider Jolien Slavenburg

“Het trainen en coachen van mensen in de kappersbranche is erg leuk en inspirerend. De mensen bij BrainWash kappers zijn harde werkers. Praktisch ingesteld en erg gedreven. In een wereld die erg gericht is op de buitenkant is het prachtig om te zien wat er gebeurt als mensen ook naar binnen durven kijken. Meer begrip en liefde voor jezelf en anderen is de basis voor effectieve teams en klantgericht handelen.

Als je jezelf graag ziet, je mensen graag ziet en de klant graag ziet, dan zit er automatisch sfeer in een zaak. Daar komen klanten graag voor terug. Als managers vervolgens ontdekken hoe ze de schoonheid in anderen letterlijk en figuurlijk naar boven kunnen halen, gaat er een wereld open. Door zo'n kappersteam word ik graag geknipt!”