Trainingsaanbod
- Communicatie
- Verkooptraining en klantgerichtheid
- Leiderschap en management
- Media training en presentatie
- Persoonlijke ontwikkeling
- Incident management
- Agressie management
Meer referenties
- ProRail Workshop Creativiteit
- P&B; mediatraining
- Gemeente Haarlem training adviesvaardigheden
- Nedmobiel crisiscommunicatie
- NVWA Mediatraining
- Clusius College missie visie traject
- Stichting Kindercentra Soest (Bink) training Feedback Geven en Ontvangen
- Stichting Kinderopvang Irene workshop Feedback Geven
- VWR International Verzuimmanagement
- Training feedback geven
- training Klantgericht werken en communiceren
- Training praktisch leidinggeven
- Stichting TeamAlert Praktische Leiderschapstraining
- Skiffy training Klantgerichte Communicatie
- Training feedback geven en ontvangen
- Training klantgericht communiceren
- GWK Travelex themadag mindset
- Skon training Feedback Geven en Ontvangen
- Verkooptraining Klantgerichtheid Kunstcentrum Haarlem
- Training crisismanagement
- Training omgaan met agressie in de zorg
- Bezinningsbijeenkomst Verandermanagement RU Nijmegen
- Trainingen Out of the Box Denken, Werken met Meer Passie en Feedback Geven
- Verandermanagement en Samenwerking
- Training media - Hello Gorgeous
- Klantcase Kids voor Kinderen - Workshop Feedback
- Klantcase Rabosport mediatraining
- DISC test
- Referentie assertiviteitstraining
- Gesprekstechnieken en Feedback
Training feedback ontvangen en geven
Opdrachtgever: Technopolis
Projectleider: Marianne Vloetgraven
Wie: Alle medewerkers van Technopolis - Amsterdam
Wat: Feed back geven en ontvangen
Waar: Amsterdam
Over Technopolis
Technopolis Group is een Europese consultancy organisatie waarvan de Nederlandse vestiging is opgericht in 1996 en gevestigd is in hartje Amsterdam.
In het pand aan de Herengracht werken op dit moment 13 professionals. Men heeft zeer verschillende achtergronden, disciplines en ervaring. De expertise ligt op het terrein van wetenschaps-, technologie- en innovatiebeleid, zowel op regionaal, nationaal als internationaal niveau.
Het is een klantgedreven organisatie. Er heerst een losse en vriendelijke cultuur. De professionals dragen veel eigen verantwoordelijkheid voor het behalen van resultaten en doelen en worden daarop ook beoordeeld. Eén maal per jaar is er een beoordelings- en functioneringsgesprek waarin de resultaten en gestelde doelen gewogen worden. Tussendoor vinden ook wel voortgangsgesprekken plaats.
De samenwerking met Trainingproducties
Vanuit het team van Technopolis is de behoefte uitgesproken om een Feedbacktraining te krijgen en vooral een verdieping van de vaardigheden hierin. Onderling uitgesproken feedback versterkt de relatie, creëert kortere lijnen en bevordert een open communicatie.
Trainer Marianne Vloetgraven en trainingsacteur Allard Klok faciliteerden een Feedbacktraining met het hele team, inclusief de directie. In de 2 dagdelen kwamen de volgende onderdelen in het geven en ontvangen van feedback aan bod:
-
Concreet waarnemen zonder oordeel
-
Concreet gedrag beschrijven
-
Wanneer geef je feedback?
-
Feedback geven
-
Feedback krijgen
-
Praktijkcases n.a.v. de intake
-
Transfer naar de toekomst
Het programma werd opgebouwd volgens de leercirkel van Kolb, voor een zo groot mogelijk leereffect: experimenteren, ervaren, waarnemen en analyseren. Waar nodig werd theorie aangeboden ter ondersteuning; zoals de communicatie regels voor het geven en krijgen van feedback, “hard op inhoud, zacht op relatie”, grenzen aangeven en theorie over het al dan niet ontvankelijk kunnen zijn voor feedback.
Het resultaat van deze training is dat het hele team zich bewust is van het belang van zorgvuldig en op tijd feedback geven, dat men elkaar respecteert en accepteert in de feedback-modus en dat men in staat is feedback te geven op het juiste moment. Een win-win situatie: zowel de gever als de ontvanger worden er beter van.
Directeur Technopolis Geert van der Veen
“De training sloot, mede dankzij de behoefteninventarisatie die Marianne van tevoren had gedaan, zeer goed aan bij de behoeften van het team. Vooral de praktische oefeningen leidden tot inzicht en (soms) hilariteit. Als ik dit schrijf, enkele maanden na de training, is een gedeelte van de vaardigheid in het goed feedback geven wat weggezakt, maar wordt nog wel steeds meer feedback gegeven dan voor de training, en ook als die onhandig wordt geuit, zeker op zijn waarde geschat. Dit draagt bij aan de sfeer en aan onze effectiviteit van werken”
Projectleider Marianne Vloetgraven
“Feedback is soms lastig om te geven; zeker als je iemand heel aardig vindt, als het moeilijk is om de juiste woorden te vinden, als je vaak verkeerd begrepen wordt, als je het juiste moment maar niet kan vinden... In onze samenwerking met de mensen van Technopolis viel vooral de betrokkenheid, de professionaliteit en de nieuwsgierigheid op. Door de schriftelijke intakes hebben we de feedback cursus echt op maat kunnen maken. Met veel plezier werd er uitgewisseld en geëxperimenteerd en gezamenlijk hebben we praktische handvatten bepaald om mee te nemen naar de dagelijkse praktijk.”
"De training maakte me zeer bewust van het belang van zorgvuldige feedback en ik hoop dat we daar allemaal meer mee gaan doen. De training was precies goed. "
door Geert - Directeur / Technopolis Teamtraining Feedback in Contact
"Vond het een leerzame training: heb met name handvatten gekregen om beter feedback te geven. Door het met z'n allen te doen, kan het ook een begin zijn van een cultuuromslag. "
door Senior Consultant / Technopolis Teamtraining Feedback in Contact
"Complimenten voor de plezierige en leerzame dag!"
door Consultant / Technopolis Teamtraining Feedback in Contact